Välkommen till fam Nilsson/Waara

Direktlänk till inlägg 3 mars 2010

Helt slut...

Av Malin Nilsson - 3 mars 2010 23:07

Jag har vaknat kl 5 med min lilla dam i morse. Steg upp en kl 6 efter att ha försökt få henne att somna om i en timme. Det känns nu kan jag meddela!

Jag är helt slut! Ska ta mitt pick och pack och dra till sängen.

Måste bara ta med Lilja dit för jag hatar att sova själv! Elsa hostar fortfarande lika mycket som för över en vecka sedan=( Funderar på att ringa vårdcentralen. Hon har varit så fruktansvärt grinig idag så jag har hållt på att kollavippa! Har säkert ont någonstans. Kanske halsen eller örat för där har hon kliat sig och dragit i snibben! Får se hur hon är imorgon!?


Idag har jag inte fått gjort mycket. Burit på damen hela dagen och försökt baka lite. Haha jag sabbade till och med mina chokladbollar för att jag fick roa lilla damen hela tiden. Man skulle ha smeten i kylen i 1h innan man började rulla dom men när jag tog ut den 2 timmar senare var det STENHÅRD!

Var bara att kasta och göra nya tag imorgon. Ska till Vallen och baka bullar också tänkte jag. Nästan allt mitt fika fick mycket bra godkänt av bakälskaren Maria Nilsson. Och det mina vänner är en bragd!

Annars har jag mest städat,eller försökt städat idag.


Nu ska jag gå till min kraxande dotter och mysa!


/ Mallan

 
 
Ingen bild

Ems

4 mars 2010 08:58

Hejsan! Läste att du kör efter lchf medtoden.. Kan du inte berätta lite mer om exempel på frukost och middagar samt mellanmål du brukar äta :) Kör oxå på den och skulle vilja ha lite tips på mat som är gott och bra! Ha det fint!

 
Mallan

Mallan

4 mars 2010 10:16

Hej på dig EMS!

Jo, jag kör den metoden sen 3 veckor tillbaka.
Jag lagar ganska mycket mat enligt www.lchfrecept.com
Men jag kan ju ge tips på lite i alla fall=)
Till frukost brukar jag äta antingen bacon och ägg eller en smoothy bestående av turkisk yoghurt,bär och grädde.
Till lunch brukar jag äta lite av varje. Till exempel omelett,hemmagjorda köttfärsbiffar med zuccini i gräddsås.
Jag tipsar om tacopajen och tacogratängen på hemsidan ovan!
Svinigt gott!!! Jag äter allt möjligt och med MASSOR med grädde till;-) Har även hittat ett bröd som var jättegott att stoppa mycket smör och ost på till mellis=)

Ingredienser:
1 msk fiberhusk
2 dl skalade sesamfrön
1 tsk bakpulver
2 dl riven ost
3 ägg

Gör så här
Blanda alla torra ingredienser plus ost. Tillsätt äggen och rör ihop till en jämn massa. Häll massan på en bakpappersklädd plåt. Bred ut massan tunt (min kaka blev 38x24 cm) med en slickepott eller använd en bit plastfolie och brödkavel. Grädda i 225 grader i 8 min. Låt svalna och skär i lämpliga bitar. Torka i ugn på 75 grader om du vill ha hårt bröd.

Har inte ätit bröd på flera veckor och vart överlycklig när jag hittade detta=) Sen brukar jag hacka massor med grönsaker och zuccini och steka det och sen stoppa i köttfärssås i det. Gott!
Och förstår mycket grädde=)

Hoppas du är nöjd med mitt svar och som sagt, kolla in hemsidan=)

/ Malin

http://mallan79.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Nilsson - 9 maj 2012 16:48

Nu har jag bytt blogg igen!   Tillbaka till den gamla=)   Hoppas vi ses där!   www.mallan79.blogg.se ...

Av Malin Nilsson - 8 maj 2012 23:30

Mina underbara stjärnor! 

Av Malin Nilsson - 2 maj 2012 22:24

Mitt hjärta! 

Av Malin Nilsson - 29 april 2012 00:32

Min lilla goa groda?

Av Malin Nilsson - 29 april 2012 00:22

Dagen idag har varit bra. Har jobbat 10-15.30 medans mina damer varit med mommo å moffa och kusin Alec. Har varit lite trött men det kan bero på att jag tog mig i säng kl 01.00 igår kväll, vilket ALDRIG brukar hända! Jag har en förbannades härlig ...

Presentation


Välkommen till Familjen Nilsson/Waara

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggsvar.se


Ovido - Quiz & Flashcards