Välkommen till fam Nilsson/Waara

Alla inlägg under juni 2010

Av Malin Nilsson - 10 juni 2010 10:35

Herregud vilket spännande avsnitt det var igår av Grey´s!

Men jag är förbannad för jag vet att han kommer att dö och då är serien INGENTING! Han är ju den snygga och charmiga som man smälter av att se;-)

Jag fattar inte att jag kan bli så upprörd av en tv serie! Dawid satt och skrattade åt mig när det slutade för jag kunde inte släppa det...


Lilja är nu på dagis och Elsa sover gott med dockan ute i vagnen;-)

  


Haha jag fotade gumman igår när hon tjurade på golvet. Hon är så söt när hon kastar sig på golvet och skruvar på sig när hon är förbannad! Haha min lilla tjurdonna;-) Hon kan allt hon me;-)


  


Nu ska jag röja lite här hemma och sen ska vi och göra stan efter vi ätit lunch;-)


/ Malin

Av Malin Nilsson - 9 juni 2010 13:17

        


Elsa insåg att det är ett tag sedan hon sagt hej till er;-)

Så här har ni henne;-)


Nu ska vi snart hämta storasyster!


Av Malin Nilsson - 9 juni 2010 09:45

Igår var en dag som tärde på krafterna. Lilja var på dagis för första gången på nästan 2 veckor. När hon kom hem var hon helt slut!

Hon var grinig och gnällig... Jag hade lovat henne att vi skulle åka och köpa en vindjacka till henne efter vi ätit mellis. Maria och Alec var här och medans Maria åkte hen och hämtade Iza så gick jag ut med ungarna. Det började bra med gungning och sandlådelek men slutade i katastrof!!! Lilja tjurade ihop totalt när hon skulle kratta och det inte gick som hon ville. Hon SKREK,låg på marken och SKREK,hoppade och SKREK! Jag lyfte undan henne och försökte få henne att lugna ner sig 3 ggr! Men icket att det hjälpte! Till slut sa jag att nu går vi in och du kan glömma att v åker på stan och köper jackan när du uppför dig så här... Vad tror ni händer då? Jo, självklart så SKRIKER hon ÄNNU MER!

Elsa grinar i vagnen för att hon är rädd och Alec ser ut som ett frågetecken.

Jag drar in Lilja i ena handen och vagnen med Elsa i andra och ber Alec komma. När vi kommer på framsidan står nå ungdomar ute på gården nästan mittemot våran och dom håller för öronen. Då kan ni tänka er hur hon lät! När vi kommer in bär jag in henne på rummet och ber henne lugna ner sig!

Det tog ett bra tag men skam den som ger sig...

Jag vet att ungen kan vara tjurig men int att hon kan vara så tjurig!

Hela Djuptjärn vet då om det nu;-)

Nåja sen kom mamma,pappa,Maria och Alec och åt middag här och sen kom faster Anna på besök. Det var mycket trevligt;-)


Idag är damen på dagis igen och jag hoppas verkligen att hon är på bättre humör när hon kommer hem. Ikväll kommer Dawid hem också!

Han åker igen imorgon och kommer hem på fredagkväll igen.

Jag har pass kl 19 så jag kan ju glömma att jag kommer hinna se balen:-(

Min kusin Mari ska gå så jag hade velat se den! Men jag får väl se på bilder istället. Sen ska vi ha uppvisningsträning på Tc också.


Nåja nu ska jag passa på å vila lite när Elsa sover.

Ha en bra dag!

Av Malin Nilsson - 8 juni 2010 11:49

Idag känner jag mig trött! Helt slut på energi... Därför är jag sugen att fara på Pump ikväll på TC. Jag känner att jag måste träna! Det känns som att det är evigheter sedan jag var med på ett pass. Och pump är det MYCKET länge sedan jag medverkade på. Och OM jag nu ska börja leda det igen så måste jag börja träna upp mina mukkler;-) Kan ju inte bara ta 2,5kg på alla övningar;-)

Haha nåja så hemskt är det inte riktigt men jag måste börja vara med på pass för att bli starkare. Ska höra om P också ska komma men hon brukar vara bra på att komma på någon bra förklaring till varför hon inte kan just ikväll;-)

Men det kommer inte gå hem idag!!!


Min lilla dam sover och min stora är på dagis. Det är nästan 2 veckor sedan hon har varit så hon tyckte att det var superkul att hon skulle nu i veckan;-)

Har varit på utvecklingssamtal också och allt verkade då gå hur bra som helst.


Åh jag hade behövat städa,kratta,tvätta m.m men jag bestämmer mig för att nonchalera det idag!

Ska lägga mig och vila ett tag tills damen i vagnen vaknar;-)


/Mallan

Av Malin Nilsson - 7 juni 2010 12:05

Vi har varit till campingen och lekt i lekparken med Nora idag.

Lilja levde om som en galning och dom små damerna lekte för fullt dom me.

Haha den lilla Waara´s är tjurig som en åsna ibland och det fick Petra erfara idag;-) Man kan då inte säga att hon inte har någon egen vilja i alla fall!

Sen gick vi på Ica och Petra handlade lite. Vi träffade en klasskompis till mig och det är alltid lite roligt att ses och surra lite,-)

Sen drog vi hem för att äta lunch. Lilla damen gav upp i bilen och somnade.

Bar över henne i vagnen och där ligger hon fortfarande.

Vi har ätit lunch och sitter nu och väntar på att hon ska vakna och få i sig mat i lillmagen;-) Sen ska vi på bibblo med Alec och moster.

Tror att vi drar till Vallen och äter lunch nu när pappi är borta hela veckan.

Det är ju sååååå tråkigt att bara vara hemma själva hela dagen!


Nu ska jag kolla om hon är vaken och göra mig klar!

Av Malin Nilsson - 6 juni 2010 08:00

Idag känner jag mig less...

Jag är så less på att man inte lyssnar på varandra.

Less på att alltid bli den som ger med mig...

Less på att bli den som måste ryta till för att den andra ska fatta vad man menar fast man berättat det såååå många gånger tidigare!


Igår fyllde jag år. Det var en underbar dag men den hade också kunnat vara snäppet bättre. Jag är en romantisk människa men den är inte vissa andra om man säger så.

Nå nu ska jag sluta klaga å gå och gossa menmin ena underbara dotter.


/ M

Av Malin Nilsson - 5 juni 2010 22:07

Idag har det varit en hektisk men underbar dag.

Jag fyller år! (i några timmar till). Men jag och Elsa har varit på Hjalmars kalas istället då jag bestämt att jag inte skulle ha något kalas. Jag kan lova er att jag var rätt så mättad efter Elsas 1års kalas;-) Lilja drog med faster och farmor till farbror Fredrik och Ingela i Boden. Dom åkte kl 12 och kom hem ca 20.


När vi kom hem från kalaset gick jag ut och planterade blommorna i blomlådorna samt en "Välkommen" med blommor under.

Det vart rätt bra och bättre kommer det bli när dom förökar sig i lådorna.

Nu såg det ganska så fattigt ut;-)

Just efter kl 17 kom Petra,Andreas,Nora,Anki,Anders,Joel,Elias,Hj,John och Hjalmar hit för att grilla. Det var supergott och mycket trevligt att träffas som vanligt;-) Alla åkte nog ca 20.30 och jag försökte få ungarna i säng. Eftersom Liljen sovit ett bra tag i bilen på väg hem från Boden så är hon ännu vaken men Elsa sover. Fast oroligt som fasen... Hon vaknar titt som tätt hela tiden.

Dawid är med sina kompisar och fiskar. Han cyklade iväg dit just innan 21.


Nu ska jag gå och försöka lägga Liljen. Få se hur det går...


Ha en fortsatt trevlig kväll!


/ Malin

Av Malin Nilsson - 5 juni 2010 16:38

Nu har jag planterat:)

 

Presentation


Välkommen till Familjen Nilsson/Waara

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggsvar.se


Ovido - Quiz & Flashcards