Välkommen till fam Nilsson/Waara

Alla inlägg under februari 2010

Av Malin Nilsson - 16 februari 2010 20:34

Jag höll på att bryta ihop när jag och ungarna var och körde bil idag.

Jag stannade i en kortare kö vid en stopp skylt. Allt var lugnt och fint i bilen tills Lilja helt plötsligt skriker högt bakom mig och avslutar meningen med en suck : MEN KÖR DÅ MÄNNISKA!!!!(till bilen framför). Jag vred mig i skratt och måste erkänna att jag känner igen den meningen;-)

Hon kommer nog bli en bra bilförare när hon blir äldre=)


Annars så har jag och Elsa myst idag när Liljen varit på dagis. Sen hämtade jag gumman på dagis medans mammi kom en sväng och kollade Elsa som sov ute i vagnen i 3 timmar. Jag och Lilja hann städa hennes rum och äta mellis innan Elsa behagade att vakna. Vi åkte till Vallen och åt middag och sen for jag och syster en sväng på stan och handlade. Måste och kolla på en ny mössa åt Elsa imorgon. Hennes börjar bli för liten! Jag vill ha en likadan för jag är supernöjd med den men jag tror jag köper den nästa gång jag är till Luleå och köper en annan nu som blir en extra mössa sen;-)


Nu ska jag se på tv!

Förresten så längtar jag som fasen efter att få börja träna igen!!!!



Av Malin Nilsson - 16 februari 2010 12:40

Hej igen!


Var bara tvungen att lägga upp några nya bilder på min lilla solstråle!


        


Nu ska jag snart och hämta min andra solstråle på dagis!

Av Malin Nilsson - 16 februari 2010 09:44

Nu har Dawid börjat jobba skift igen. Så imorse har han åkt och kommer hem på torsdag kväll:-/ Tråkigt när han kommit hem varje kväll i en månad men det är ju betydligt billigare så här! Han/vi har skaffat oss en lägenhet där som vi var och handla lite grejer till på Ikea. Det känns lite konstigt att helt plötsligt ha 2 boenden och måsta möblera 2 ställen men det är ju ett måste om han ska jobba i Piteå. Det funkar inte att pendla varje dag...


Idag är det strålande sol ute och Elsa sover gott i vagnen. Lilja är på dagis för första gången på 2 veckor! Dom skulle och gympa nu på morgonen;-)

Det var väldigt lite barn så nu tror jag att hon kommer trivas där.

Hon är ju en liten blygis när det är mycket folk men annars är det då fullt ös medvetslös hela tiden! Fasen jag måste beställa oblat till tårtan hennes idag!

Hon fyller ju 4 år den 3/3 och det är ju snart! Tiden går allt för fort!


Inga stora planer idag. Hade velat hinna och testa ett Nike linne men jag vet inte om jag ids fara och testa kläder med två ungar;-) Fast oftast så sköter dom sig;-) Får se om vi åker till Vallen och äter middag?

Hade behövt städa också men vi får se om jag skjuter på det till imorgon istället. Elsa är jätteduktig på nätterna nu! Hon äter inte välling förrens kl 7.30 på morgonen=) Hon börjar bli stor nu min dam!


/ M

Av Malin Nilsson - 15 februari 2010 10:08

Tillbaka till vardagen! Jag ska på Rolfs såg och köpa mig min ram till ett nytt tyg jag ska spänna upp i vardagsrummet. Ett betydligt större än det jag stoppade upp i köket. Måtten på det nya blir 120x170cm. Tror det kommer bli värre snyggt!


Inatt har jag sovit som en anka! Elsa har varit vaken till och från hela natten.

Hon hostar som fasen fortfarande! Lilja också... Men Dawid gick upp med ungarna så jag fick sova till just innan 9. Det behövdes!


Nu ska jag roa min stora dam medans den lilla sover.


Av Malin Nilsson - 14 februari 2010 22:49

Gumman myser i stugan när vi tar paus:)

 
Av Malin Nilsson - 14 februari 2010 22:48

Vi myser i slalombacken :)

 
Av Malin Nilsson - 14 februari 2010 20:11

För ganska så exakt 5 år sedan på dagen till och med så halvlurade jag mina kompisar och var med på en singeldate hos Greta. Jag var ju halft singel;-)

Sen åkte jag hem till min lilla underbara etta och Dawid kom förbi=)

Det visste förstås inte mina underbara vänner;-) Sen dess har det varit vi!

  


Ca 1 år efter att vi vart tillsammans kom våran första underbara tjej till världen!

LILJA Angelina Christina Waara kom ut den 3/3-06 och var helt perfekt!

  


Den 29/2-08 förlovade vi oss och sommaren 08 köpte vi oss vårt hus på Djuptjärn.

Vi håller fortfarande på att renovera en hel del. Men övervåningen gjorde vi nästan klar innan vi flyttade in.

Det är bara tvättstugan kvar;-) På nedervåningen håller vi nu på att stoppa in golvvärme och ska borra bergvärme till veckan!

  Efter (inte klart på bilden)   Före


Den 31/5-09 födde vi ännu en liten underbar flicka till världen. Hon kom att heta Saga ELSA Wilhelmina Waara.

  


Nu bor vi i vårt fina hus tillsammans med våra underbara döttrar och kan inte klaga på livet;-)


Ska fortsätta mysa med min sambo nu=)

Ha en underbar alla hjärtans dag!

/ M



Av Malin Nilsson - 12 februari 2010 23:28

Imorgon ska vi till Ikea hela familjen och mysa=) Vi ska handla lite tallrikar och sånt till våran lägenhet i Piteå.

Ska även handla lite hem hit. Har hittat ett tyg jag ska spänna upp i vardagsrummet. Måste bara se det live också och se om det duger=) Båda damerna ska med och det brukar gå hur bra som helst!

Lilja älskar att vara på Ikea och det verkar Elsa också göra. Hon sitter i vagnen och kikar på allt folk.

Jag har aldrig tyckt att det är jobbigt att ha med mig båda ungarna när vi ska uti nåt.

Visst det tar lite mer tid att klä på dom och packa skötväskan å sånt men jag älskar att vara med dom och det skulle aldrig falla mig in att tycka att dom är jobbig att ha med mig! Visst ibland när man bara ska iväg en snabbis så får dom vara hemma men det är för deras egen skull. Då blir dom bara stressade och har det bättre hemma och leka.


Ikväll har vi sett nåt skitfilm som D tyckte var bra! Hmm jag tycker INTE det så jag har sovit en stund och nyss surrade jag med HJ i telefonen. Haha vi tar verkligen priset i att kunna surra;-) Jag vet inte hur länge vi kan sitta innan vi till slut måste gå och göra nåt vettigt. Men jag skulle inte vilja vara utan våra samtal.

Visst, man umgås inte lika mycket längre men vi surrar ofta och vi vet var vi har varandra.

Igår var dom förbi och hälsade på och det var jätteskoj! Vi måste ta oss dit också snart!


Jag/vi har fått jättefina glasunderlägg från Petra med familj från KG design som jag velat ha väldigt länge!!!

Tack för det gumman min;-) Nu ska jag köpa mig ett nytt vardagsrumsbord imorgon på Ikea så dom matchar med bordet;-) Haha nä så illa är det inte men jag ska köpa mig ett svart bort (eller vitt,har inte riktigt bestämt mig ännu) för jag är såååå less på mitt brun/röda bord som är sååå skadat i kanterna och har blivit så fult ovanpå också... Så det känns bra att köpa sig ett billigare tills man vet vad man vill ha och tills vi får färdigt där nere. På tal om nedervåningen så börjar det arta sig! Jag måste lägga in nå bilder snart=)

Plattan är helt blottad på hela nedervåningen i alla rum och D har stått på knä och dammsugit upp allt spån å skit! Så nu ska det jämnas upp med grus och sen kan gjutningen av golvvärmen börja! Åh, det kommer bli så fint!


Nu slutar filmen så jag ska göra mig klar för sängen! Mina gummor hostar ikapp i sina rum=( Stackarna...

Sov sött!


/ Mallan


  

Världens bästa dam=)

Presentation


Välkommen till Familjen Nilsson/Waara

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggsvar.se


Ovido - Quiz & Flashcards