Välkommen till fam Nilsson/Waara

Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av Malin Nilsson - 7 oktober 2009 19:15

Idag har Lilja och Alec busat som aldrig förr! Ja herregud så dom har gått an;-)


 


Här sitter dom vid datorn och kikar på Byggare Bob;-)


  

Mosters busunge var så gossig idag;-)


Vi har bjudit hit mormor och morfar på middag och sen busade så klart ungarna med deras älskade moffa.


    


Dawid passade på att gossa med sin lilla gumma ett tag. Dom busade på i sängen och gumman gap skrattade!


  


Sen när mommo, moffa och Alec åkte så kom fammo förbi och hälsade på.

Så Lilja fortsatte och leka med henne och byggde pussel för fullt!


  


Nu ska jag gå och ta Elsa som börjar bli lite less att sitta hos sin pappa.


/ M


Av Malin Nilsson - 7 oktober 2009 15:28

Idag var det ett riktigt skit väder ute! Vi har varit inne stora delar av dagen förutom Lilja som varit en sväng på dagis. Jag har precis varit på coop och handlat för 600 kr!!! Kan inte fatta att all mat är så förbannat dyrt nu för tiden... Nåja, jag köpte i och för sig en bitring till Elsa och en hårfärg till mig så där är ju 170kr men ändå.

Köpte även dinkelmjöl för jag tänkte baka nå nyttigt bröd senare idag/ikväll.

Det går rätt så bra med min diet just nu. Vågen står på -2,5 kg. Det känns hur bra som helst;-)

Och mer ska det bli;-) Jag äter fortfarande vanlig mat men tar lite mindre portioner och kanske mer sallad på tallriken än typ ris,potatis och pasta. Men nog är jag sugen ibland på att ta en glass eller en godis.

Men jag ska fasen hålla mig! Mitt första mål är den 27/10 då jag ska på ett viktigt möte;-)

Får väl se hur detta ska gå.


Just nu provar vi på att vara 3 barns föräldrar. Men det går hur bra som helst. En sötnos som heter Alexander och är mosters älskling ligger och sover i våran säng för han är lite skräpig, Elsa sitter och leker med sin nya bitring i babysittern och Liljen och hennes pappi leker med lego på golvet. Och jag sitter här och njuter av lugnet ett tag;-)

Ska ta tag i middagen om 30 minuter. Spaghetti och köttfärssås + morötter och sallad blir det idag.

Det var länge sedan vi åt det så det ska bli mycket gott;-)


/ M

Presentation


Välkommen till Familjen Nilsson/Waara

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggsvar.se


Ovido - Quiz & Flashcards